نماینده مردم اردکان با تاکید بر اینکه وضعیتی که امروز مردم ما مبتلا به آن هستند، متناسب با شان تاریخی و دینی آنها نیست گفت: با واقع بینی و خردگرایی از بار مشکلات مردم و کژرویها بکاهیم و از این سرمایه گرانسگ انقلاب اسلامی یعنی مردم که مدافع خستگی ناپذیر انقلاب اسلامی بوده و هستند صیانت کنیم.

یزدفردا: "محمدرضا تابش" در جمع مردم روستای رباط پشت بادام در محل مسجدالرسول ، با اشاره به خطبه رسول اکرم(ص) در آخر ماه شعبان و در توصیف ماه مبارک رمضان با این مطلع که "قد أقبل إليكم شهر ا.. بالبركة و الرَّحمة و المغفرة" که نوید روکردن ماه بابرکت و رحمت و آمرزش خداوند را می دهد، ماه مبارک رمضان را ماه خدا  و ماهی که در زمره شریف ترین ماهها و افضل ترین زمانهاست توصیف کرد و گفت:از خداوند طلب توفیق داریم تا با کسب آمادگی کامل وارد این ماه شریف شویم و در زمره روزه داران حقیقی قرار گیریم.روزه دارانی که تنها به امساک از مفطرات ده گانه بسنده نمی کنند، بلکه با درک فلسفه روزه، در مبارزه با هواهای نفسانی و پرهیز از معاصی ظاهری و آنچه به باطن انسان برمی گردد، خود را در بحر بیکران مغفرت الهی غوطه ور می سازند و از خوان گسترده ضیافتش بهره مند می شوند.

 وی افزود: فرصت مغتنم است و زمینه کسب فیض فراهم و سستی توجیهی ندارد که "گر گدا کاهل بود، تقصیر صاحب خانه نیست"

منتخب مردم اردکان در خانه ملت عنوان نمود: عزیزانی که در مقام و منصب اداری توفیق خدمتگزاری به مردم دارند، فرصت رمضان را برای اداء تکالیف اجتماعی و خدمتگزاری شایسته به مردم از دست ندهند.هر کار خیری با انگیزه خدایی انجام شود، عبادت است و چه عبادتی پرثواب تر از خدمت به بندگان خدا.

"تابش" تاکید کرد: ما مردم فداکار و شایسته ای داریم. مردمی که برای پیروزی و تحقق انقلاب اسلامی و دفاع از آرمانها و ارزشهایی که برای دستیابی به آن قیام کرده بودند از بذل جان و مال خویش فروگذار نکردند، در خور همه نوع خدمتی هستند.بطوریکه فقط شان و کرامت و تحقق خواسته های آنها در زمره بالاترین عبادات است.

نماینده اردکان تصریح نمود: وضعیتی که امروز مردم ما مبتلا به آن هستند متناسب با شان تاریخی و دینی آنها نیست.گرانی آه از نهاد مردم برآورده است،رکود تورمی و تورم بالای 20 درصد که ما را در زمره پنج کشور با بالاترین سطح تورمی در دنیا قرار داده در همه شئون زندگی مردم و اقتصاد کشور اثرات سوئی بر جای نهاده است و آسیب های اجتماعی که امروزه با آن روبرو هستیم ، زائیده این وضعیت است.

وی با استناد به گزارش مرکز آمار گفت: در سال 1390 در مقایسه با سال قبل از ان، شاهد کاهش 30درصدی اشتغال صنعتی بوده ایم.هنوز 35درصد مردم تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند. تا سال 89 سالانه 750 هزار نفر بواسطه هزینه های کمرشکن درمانی به زیر خط فقر منتقل می شده اند و این وضعیت اکنون شدت گرفته است و سالانه 2 تا 5/4 میلیون نفر (با توجه به آمار دولت و مجلس) بواسطه هزینه های بالای درمان زیر خط فقر قرار می گیرند. این در وضعیتی است که ما در 7-6 سال اخیر از درآمد رویایی 600 میلیارد دلاری نفتی بهره مند بوده ایم.از آنطرف تبعیض و نابرابری بیداد می کند، رژه خودروهای چند صد میلیونی تومانی در خیابانهای پایتخت و برخی شهرهای بزرگ ،مجموعه لباسهای عروسی تا صد میلیون تومان،بستنی های چندصد هزارتومانی طلایی و امثالهم ، اینهمه در حالیست که مردم برای شهریه تحصیل دانشگاه فرزندانشان، معالجه جگرگوشه هایشان،دریافت وامهای 3-2 میلیونی درمانده اند و به ما مراجعه می کنند و امکان آن نیست آنگونه که شایسته این عزیزان است برای آنها کاری انجام دهیم.این در حالی است که شعار جاودانه ما تحقق عدالت است و در منطق اسلام، عدالت توام با معنویت معنا پیدا می کند و اگر در جامعه ای عدالت اجتماعی برقرار نباشد، پایه های معنویت هم متزلزل خواهد شد.

نماینده مردم اردکان در آغاز ماه مبارک رمضان ،خود و سایر مسئولان را به اندیشیدن در مسئولیت های سترگی که بر عهده شان نهاده شده و انتظارات به حقی که مردم دارند، فراخواند و گفت:همه مسئولان در مقابل این وضعیت و گرفتاریهایی که مردم با انها مواجهند مسئولند، فرافکنی و تقصیر را به گردن یکدیگر انداختن از مشکلات مردم نمی کاهد.باید با واقع بینی و خردگرایی از بار مشکلات مردم و کژرویها بکاهیم و از این سرمایه گرانسگ انقلاب اسلامی و مردم پاسداری کنیم.

وی تاکید کرد:ایستادگی و مقاومت برای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی هزینه دارد اما باید با خردورزی و تدبیر و تعامل و هماهنگی، هزینه های کمتری را به مردم منتقل کنیم.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش ، اهالی روستای رباط پشت بادام را مردمانی خونگرم و صبور ذکر کرد و به تشریح بخشی از اقدامات انجام گرفته برای آبادانی و رفاه مردم این روستا پرداخت  و از مسئولان حاضر در جلسه خواست تا نسبت به رسیدگی به تنگناهای موجود در این روستا تلاش بیشتری مصروف دارند.

لازم به ذکر است نماینده مردم اردکان در سفر به روستای رباط پشت بادام این شهرستان، با دعوت جمعی از مدیران کل استان و مسئولان شهرستان،ضمن بازدید از این روستا ،نسبت به بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم روستا اقدام نمود.

مدیرکل منابع طبیعی،آب و فاضلاب روستایی،معاون مدیرکل راه و شهرسازی،فرماندار و روسای ادارات شهرستان به همراه مردم روستا در این جلسه حضور داشتند.

مسئولان امر نیز به بیان نقطه نظرات خویش ،فعالیتهای حوزه تحت مسئولیت خود و پاسخگویی به سوالات و درخواستهای مردم پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا